1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Yeni Asgari Ücret 22 Bin 104 Lira Olarak Belirlendi!

Yeni Asgari Ücret 22 Bin 104 Lira Olarak Belirlendi!

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, düzenlediği toplantıda 2025 yılı için asgari ücretin net 22 bin 104 lira olarak belirlendiğini duyurdu. Bu yeni asgari ücret, çeşitli kesimlerden tepkilere yol açarken, “Düzeltme yapılacak mı?” soruları gündeme geldi.

ASGARİ ÜCRET RESMİ GAZETE’DE

Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun aldığı “düzeltme” beklentilerini sona erdiren karar, Resmi Gazete’de yayımlandı. Söz konusu kararda, 4857 sayılı İş Kanunu’nun 39’uncu maddesi ve Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 522’nci maddesi çerçevesinde, iş sözleşmesi ile çalışan tüm işçilerin asgari ücretinin belirlenmesi için 10 Aralık’ta başlayan çalışmaların 24 Aralık’a kadar devam edeceği ifade edildi.

Yapılan dört toplantının ardından milli seviyede tek bir asgari ücret belirlenmesine karar verildi. Buna göre, işçinin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücreti 1 Ocak – 31 Aralık 2025 tarihleri arasında 866 lira 85 kuruş olarak tespit edildi. Ayrıca, asgari ücret desteğinin 2025 yılı Ocak – Aralık dönemi için 1000 lira olarak devam etmesi ve destekle ilgili usul ve esasların yeniden belirlenmesi önerildi. Tüm bu kararların 1 Ocak 2025’te yürürlüğe girmesi için Resmi Gazete’de yayımlanacağı belirtildi. İşçi temsilcilerinin toplantıya katılmamasına rağmen, katılanların oy birliği ile karar verildiği bildirildi.

YENİ ASGARİ ÜCRETİN DETAYLARI

Bakan Işıkhan tarafından kamuoyuna açıklanan yeni asgari ücretin detayları da netleşti. Brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş olan asgari ücretin, 22 bin 104 lira 67 kuruşu net asgari ücret, 3 bin 640 lira 77 kuruşu SGK primi ve 260 lira 6 kuruşu ise işsizlik sigortası primi şeklinde dağıtılmaktadır.

Brüt asgari ücretin yanı sıra, işverenin aylık maliyeti de hesaplandığında, bu toplam 30 bin 556 lira 46 kuruş olarak belirlenmiştir. İşverenler için brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş asgari ücrete 4 bin 30 lira 85 kuruş SGK primi (işveren payı) ve 520 lira 11 kuruş işveren işsizlik sigortası primi eklenmesiyle bu maliyet ortaya çıkmıştır.

Yeni belirlenen asgari ücretle birlikte, devletin her asgari ücretli için işverene sunduğu asgari ücret desteği de 700 liradan 1000 liraya yükseltilmiştir. Bunun yanı sıra, işsizlik ödeneği, Genel Sağlık Sigortası (GSS) primi, kıdem tazminatı ve staj ücreti gibi birçok alanda 1 Ocak 2025 itibarıyla değişiklikler yaşanması beklenmektedir.

Yeni Asgari Ücret 22 Bin 104 Lira Olarak Belirlendi!
Yorum Yap

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

Your email address will not be published. Required fields are marked *