SGK’nın sosyal medya hesabı üzerinden yapılan paylaşımda, dul maaşının hem kadınlar hem de erkekler tarafından alınabileceği vurgulandı. 2008 öncesinde SSK, BAĞKUR ve Emekli Sandığı mevzuatına göre, dul eşler için cinsiyet ayrımının söz konusu olmadığına ve bu konuyla ilgili yeni bir düzenlemenin bulunmadığına dikkat çekildi.
Açıklamada, 4/a (SSK) kapsamında bulunan bireylerin, vefat eden eşinin en az 5 yıl sigortalı olması ve 900 prim günü (borçlanmalarla birlikte 1800 gün) şartlarını sağlaması durumunda, dul kadın veya erkeklerin evlenmemek kaydıyla çalışsalar ya da emekli olsalar bile dul maaşı alabilecekleri ifade edildi. Ayrıca, 4/b (Bağ-Kur) ve 4/c (Emekli Sandığı) statüsünde yer alanlar için de benzer koşullar yer alıyor; vefat eden eşin en az 5 yıl sigortalılığı ve 1800 prim gününün varlığı durumunda, dul kadın veya erkeklerin aynı şartlarla maaş almaya devam edebileceği belirtildi.
Buna ek olarak, aylık bağlanma oranları hakkında bilgiler de paylaşıldı. Çalışan, kendi aylığını alan ve aylık bağlanmış çocuğu bulunan dul eşlerde bu oran yüzde 50 iken; çalışmayan, kendi aylığını almayan veya aylık bağlanmış çocuğu bulunmayan dul eşlerde oran yüzde 75 olarak belirlenmiştir.
*Haberin görselleri AA tarafından servis edilmiştir.



