Milyonlarca işçi, asgari ücret müzakereleri için bekleyiş içerisinde. Bu hafta gerçekleştirilen üçüncü toplantıda ücret artışı konusunda herhangi bir rakam açıklanmadı. Toplantının ardından Türk-İş tarafından zam talebi duyuruldu. İşçi temsilcileri, asgari ücret için 29 bin 583 lira talep ediyor. Gözler şimdi gelecek hafta yapılacak dördüncü toplantıya çevrilmiş durumda.
MİLYONLARCA İNSANIN BEKLEDİĞİ TOPLANTI YAKLAŞIYOR!
Doğrudan 7 milyon çalışanın etkilenmesi ve dolaylı olarak da tüm toplumun ilgisini çekmesi beklenen asgari ücret belirleme süreci devam ediyor. 2025 yılında geçerli olacak yeni asgari ücretin belirleneceği dördüncü toplantı için hazırlıklar sürerken, yeni yıl için geçerli olacak ücretin bu toplantıda netlik kazanması umuluyor. Toplantıda işveren tarafını Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), işçi tarafını ise en fazla üye sayısına sahip olan Türk-İş temsil edecek.
“ÇALIŞANLARI ENFLASYONUN AZABINDAN KORUYACAĞIZ”
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, üçüncü toplantının ardından yaptığı açıklamada, “Hem çalışanlarımızın refah düzeyini artıracak hem de işverenlerimizin rekabet gücünü koruyacak adımlar atacağız.” ifadesini kullandı.
İŞÇİLERİN TALEBİ 29 BİN 583 LİRA
Türk-İş, asgari ücret beklentisini kamuoyuna açıkladı. İşçi kesimi, yüzde 45’lik enflasyon oranı ve yüzde 20’lik refah payı eklenince asgari ücret talebini 29 bin 583 lira olarak belirledi. Türk-İş Genel Başkanı Ergun Atalay, “Eğer bu rakamı kabul ederlerse mutabakat sağlarız; aksi takdirde orada olmayız.” dedi. Başkan, emeklilerin, kamu işçilerinin ve asgari ücretlilerin alım güçlerinin düştüğünü vurguladı.
ASGARİ ÜCRET NE ZAMAN BELİRLENECEK?
Yeni asgari ücretin 23-27 Aralık tarihleri arasında belirlenerek kamuoyuna duyurulması öngörülüyor. Yasalar gereği, asgari ücretin aralık ayının sonunda netleştirilmesi şart.
ASGARİ ÜCRET ZAM SENARYOLARI
Yüzde 20’lik bir zam olması durumunda asgari ücretin 20 bin 402 lira olacağı tahmin ediliyor. Ocak ayında uygulanacak yüzde 25’lik zam ile birlikte yeni asgari ücret 21 bin 252 lira seviyesine yükselecek. Yüzde 30 zam yapılması halinde ücret 22 bin 102 liraya, yüzde 35 zam yapılması durumunda ise 22 bin 952 liraya çıkacak. Yüzde 40’lık bir zam ile asgari ücret 23 bin 802 lira olacaktır.
ASGARİ ÜCRET MEVCUT DÜZENLEMELER
Şu anda asgari ücret, brüt olarak 20 bin 2 lira 50 kuruş, kesintiler sonrası ise net 17 bin 2 lira 12 kuruş olarak uygulanmaktadır. Asgari ücretin işverene toplam maliyeti 23 bin 502 lira 94 kuruş olarak hesaplanıyor. Bunun içerisinde brüt asgari ücret 20 bin 2 lira 50 kuruş, sosyal güvenlik primi 3 bin 100 lira 39 kuruş ve işveren işsizlik sigorta fonu 400 lira 5 kuruş tutmaktadır.



