Emekli aylıklarına yapılan düzenleme sonucunda en düşük emekli maaşı 16 bin 881 lira olarak belirlendi. Bu artışa dair teklif, Meclis Genel Kurulu’nda onaylandı.
22 maddeden oluşan ve Çalışma Hayatında Değişiklikler İçeren Kanun Teklifi, birçok bakanlık ve bağlı kuruluşa yönelik yeni düzenlemeleri de kapsamaktadır.
Bu çerçevede, kuvvet komutanlarının görev süresi Genelkurmay Başkanı ile eşitlenerek, 72 yaşına kadar görev yapma imkanı sağlandı.
Ayrıca, Yüksek Askeri Şura kararıyla hizmet süreleri uzatılan orgeneral ve oramirallerin görev süreleri, Cumhurbaşkanı onayıyla her dönem 1 yıl daha uzatılabilecek.
Düzenlemede, yaşlılık, malullük ve ölüm aylığı alan emeklilere ile hak sahiplerine ödenecek asgari aylıkların işlemlerinde Sosyal Güvenlik Kurumu yetkili kılındı.
Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu’nda da bazı değişiklikler yapıldı. Bu değişiklikler, Bakanlık personelinin çalışma ve izin günleri ile ilgili düzenlemeleri de kapsıyor.
Fotoğraf, AA tarafından servis edilmiştir, temsilidir.



